الثلاثاء، 27 مايو 2008

ناس

طول عمري بتخنق من الزحمه..
بمعني اصح..الناس شر لابد منه..
ماينفعش يبقوا كتير قوي..
لما بامشي في وسطهم ببقي خايفه اتكعبل..
مابحبهمش وبخاف منهم..
وباستغرب هما ازاي قادرين يستحملوا نفسهم..
وازاي لاقين ناس تانيه تحبهم..
لما قعدت في مكاني وماخرجتش ده كان لطيف..
حتي ماوحشونيش..
كنت بنام مطمنه..
بس ف يوم فتحت عينيه..
لاقتهم كلهم حواليه
لا..
مستحيل..
ايه الزحمه دي..
ده اكيد كابوس..وانا فعلا مافيش ناس حواليه..
الكابوس الحقيقي..ان ده مش حقيقي!!!
يعني الناس دول جوايا!!
طب وانا عيني بتبص لجوه؟؟!!..
دي ليله ناس..
يعني اسود من اسود ليله..(نااااااس)
عايزه اقلب عينيه ترجع تبص تاني لبره وماتلاقيهمش..
طب ماهم هايفضلو جوايه
خفت بس مشيت مابينهم..
واتكعبلت مرتين..لأ سته..
كان نفسي اصرخ فيهم يمشوا ويسبوني..
كان نفسي اقلهم مابحبكومش
بس كان لسه صوتي بيخرج لبره ماكنوش هايسمعوني..
والغريب انهم ماكنوش حتي بيبصولي..
ولما دققت فيهم لاقيت هناك بعيد واحده اعرفها..
سانده علي مرايتي..
مين دي..
شكلها مش غريب عليا..
قربت منها بعدت عني..
بصيت في المرايه وبصتلها
بس..عرفتها...
كنت انا واقفه وسطهم..
وفهمت اللي كنت خايفه افهمه..
ده انا كمان ناس..
الغريب اني ما بقتش خايفه!!!

ليست هناك تعليقات: